dinsdag 25 mei 2010

Actief

Door het volgen van de cursus 23Dingen volg ik dus de blogs van een aantal collega's en ik las dat er een aantal zeer actief waren geweest met wandelen en fietsen. Ook ik heb dit weekend met DH een lange fietstocht gemaakt. Dit keer op de 'gewone' fiets. De tocht ging van Katwijk via het Heen naar Oegstgeest langs het kanaal om vandaar naar de Merenwijk te fietsen. We hadden geen kaart bij ons en fietste op goed geluk door deze groene wijk en kwamen toch bij de zijldijk uit. De oude meelfabriek op de hoek van de zijldijk is omgebouwd tot café en restaurant en het terras was er stampvol. Het zag er uit als de 'place to be'!

Via de zijldijk zijn we richting Oude Ade gefietst om verder via Rijpwetering, Roelofarendsveen en Nieuwe Wetering richting de Buitenkaag te fietsen in de volle wind. Bij onze vaste rustplek tegenover het pontje naar De Kaag was ook al geen plaats meer op het terras te bekennen. Via Sassenheim zijn we naar Noordwijkerhout gefietst en vandaar naar Noordwijk om bij een tante van Jaap eindelijk ons wel verdiende kopje thee te drinken. Toen we na een uurtje weer op de fiets stapten was het weer compleet omgedraaid, de zon weg en waaide de zeedamp ons weer tegemoet.
Vanochtend was toch wel nieuwsgierig hoeveel kilometer we gefietst hadden. Op de gewone fietsen zitten geen kilometertellers dus heb ik dat op internet gedaan.
Op afstandmeten.nl kwam ik er achter dat we rond de 46 km hadden gefietst! En dat in ongeveer 3 uur fietstijd. Ik heb mezelf vanochtend dus maar een schouderklopje gegeven.
O ja, ik heb er sinds gisteren weer een achterneefje bij!
Sepp en Finn

5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je achterneefje. Bijna 50 km fietsen en dan een kopje thee??? Ik hoop dat je later nog iets lekkers hebt gegeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan! Alleen volgende keer zelf de route bepalen en een kaart meenemen, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Atie: Na de thee moesten we nog een stukkie fietsen, dus die borrel hebben we thuis genomen bij lekkere asperges!
    @Irene: Jaap fietst altijd voorop en dat heeft zo zijn voordelen, ik fiets dan altijd uit de wind!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je achterneefje, leuk ander neefje? heb je ook. Goede reden om leuke kinderquilts te gaan maken.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker actief geweest!
    Heb gelijk afstandmeten.nl in m'n Delicious gezet. Handig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen