zondag 28 maart 2010

En dan maar gelijk verder....

.... met het muzikale ding.
Ik luister geen muziek via de pc. Ik heb er geen geduld voor. Bovendien is de kwaliteit van het geluid gewoon slecht. Als je naar muziek luistert moet het wel goed klinken. Mijn DH hamert daar al jaren op en is ook al jaren bezig om de het geluid van de versterkers te perfectioneren. Hij bouwt de ene na de andere versterker met buizen. Buizen???? Ja buizen. Hij speurt het hele internet af en ze komen van heinde en ver ons huis binnen. Sommige hebben zelfs in Russische straaljagers gezetten en een B52 bommenwerper, geloof ik. Zijn contacten gaan dus ver.
Helaas moet ik toegeven dat hij gelijk heeft. Je hoort inderdaad het verschil. (En dat testen we door steeds dezelfde cd te vergelijken!)

De versterker die op dit moment in de huiskamer staat (je ziet er eentje links van de kast op de grond, de andere staat er achter)is een tijdelijke want DH is al weken bezig met DE versterker!



Dit is onze 'TV-kast' waar die versterkers (ja, het zijn er 2, eentje voor de linkerbox en eentje voor de rechterbox!) dan naast komen te staan.
Hij lijkt op de gamecase die de bieb gaat aanschaffen. Met een afstandsbediening komt de nieuwe nog te kopen tv dan tevoorschijn!

2 opmerkingen:

  1. Ziet er indrukwekkend uit. Natuurlijk komt bij ons de muziek wel via de computer tot ons, maar het daadwerkelijke geluid komt uit super-verantwoorde JMlab-boxen. Gelukkig niet zelf gebouwd, anders was het hier doodstil :-)

    BeantwoordenVerwijderen